Kilka informacji o księgowości

Kilka informacji o księgowości czyli biuro rachunkowe białystok podarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni,

Dodane: 24-12-2015 01:05
Kilka informacji o księgowości Nie prowadź księgowości samodzielnie, skorzystaj z pomocy doświadczonego biura rachunkowego

Zanim założymy własną działalność gospodarczą

biuro rachunkowe białystok
biuro rachunkowe białystok

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


O podatkach

Niezależnie od tego, czy pracujesz czy jesteś bezrobotny, jeśli jesteś osobą pełnoletnią, co roku powinieneś rozliczać się z fiskusem. Rozliczenia podatkowe, które składasz udzielają urzędowi informacji, ile zarobiłeś w danym roku, ale przede wszystkim ile spośród tych zarobków płaciłeś na podatki. Niestety, urzędy skarbowe nakładają kary na osoby, które dokonują pomyłek w takich rozliczeniach, jeśli nie dokonają korekty. Co jednak w przypadku, gdy mamy do czynienia z osobami starszymi lub młodymi, które nie mają doświadczenia w wypełnianiu PIT-ów. W takiej sytuacji należy się przede wszystkim zastanowić nad skorzystaniem z takich usług, jak biuro finansowe. Rozliczenie takie nie kosztuje zazwyczaj więcej, niż kilkadziesiąt złotych. Dokonywanie przez profesjonalnych finansistów zadania trwają najczęściej nie dłużej, niż kilka dni. Klient otrzymuje potwierdzenie dokonania rozliczenia, które może okazać urzędowi, gdyby pojawiła się taka potrzeba. Wystarczy więc poszukać odpowiedniego biura finansowego.


Ewidencja użytkowania samochodu w firmie

Obecnie w polskim prawie jest kilka możliwości odnośnie ujmowania w koszty działalności firmy kosztów użytkowania samochodu. Zależnie od możliwości danego samochodu i wybranego przez nas sposobu rozliczenia istnieje kilka opcji.

Pierwszą opcją będzie zastosowanie najprostszej formy - czyli rozliczenia kosztów z 50% odliczeniem podatku vat od wszystkich wydatków na samochód, łącznie z paliwem. Nie trzeba wtedy prowadzić ewidencji przejazdów.

Druga opcja to prowadzenie ewidencji przejazdów i odliczanie 100% podatku vat od wszystkich wydatków na samochód. Może to być jednak dość kłopotliwe - zwłaszcza, że taka opcja jest możliwa tylko przy deklaracji, że samochód jest użytkowany wyłącznie do celów firmowych. Najłatwiej jest załatwić kwestie ewidencji przejazdów dzięki monitoringowi GPS.

Ostatnią opcją jest zakup i użytkowanie samochodu dostawczego z wbitym w dowód rejestracyjny przeglądem vat-1 - wtedy odliczamy 100% vat ze wszystkich wydatków bez potrzeby ewidencji przejazdów.